سال نو بر همگان مبارک باد به امید سال پر از پیروزی و امید برای ایران و ایرانی

آنان که ” پارلمان عراق را اشغال کردند سربازان “قاسم سلیمانی ” بودند .

parcham2

به وبلاگ کاوه فرزند ملت خوش آمدید

telegram-pic-150x150
اکنون و در این روزها ، حکمرانان اساسی عراق ، ” قاسم سلیمانی ” و ” ابو مهدی مهندس ” هستند ، “حیدر العبادی ” بخوبی می داند که اگر حرکتی بر خلاف خواست ایران ، انجام دهد در چشم بهم زدنی ، مقتدی صدر دوباره از قم راهی بغداد شده و بساط وی و دولتش را بهم می زند

alandgooهمه می دانند که “حکومت اسلامی ایران” تا آخرین روزها از بر سر کار ماندن ” نوری الما لکی ” و انتخاب وی برای سومین دوره نخست وزیری اش در اوت 2014 ، حمایت کرد . “تهران ” این نارضایتی را با تبریک دیر هنگام انتصاب به نخست وزیری ” عبادی ” به وی و همگان نشان داد .

” حید ر العبادی ” که از دخالت ها ی ” حکومت اسلامی ” در امور داخلی کشورش بجان آمده بود ، سعی کرد با کم کردن نقش شبه نظامیان “حشد الشعبی ” ، و پر نقش کردن نقش ” ارتش ملی ” و در ادامه با معرفی دولتی بشدت ” تکنوکرات ” که در تشکیل کابینه  اهمیت زیادی به تقسیم بندی ها و اختلافات قومی و مذهبی و اکثریت عددی و پارلمانی شیعیان نمیداد ،  سرنوشت کشور خود را از تبدیل شدن به مدل دوم “حکومت اسلامی  ” در منطقه بر هاند . این موضوع زمانی اوج گرفت که ” ایالات متحده آمریکا ” نیز در سال 2015 ، ارسال تجهیزات نظامی به عراق رامشروط به کم کردن نقش شبه نظامیان شیعه و در راس آنان “حشد الشعبی” یا نیروی نظامی بسیج مردمی تحت رهبری “ابو مهدی مهندس” کرده بود

حکومت اسلامی ایران ، که بعد از بر کناری اجباری ،” نوری المالکی” ، امکان تاثیر گذاری مستقیم و بی قید و شرط بر عراق را از دست داده بود با تقویت ” نیروی بسیج مردمی عراق ” سعی در احیای قدرت از دست رفته خود در این کشور را داشت  اما مانع اساسی در این را ه ، خود نخست وزیر جدید عراق یعنی ” حید ر العبادی ” بود .

درست در چنین روزهایی است که  در روزنامه ها و سایت های وابسته به اصولگرایان در ایران ، تیتر هایی تحت عنوان ” درس دوست و دشمن شناسی به نخست وزیر عراق” ، ظاهر میشود .

نقطه اوج احساس خطر برای تهران  معرفی کابینه جدید “العبادی ” بود که در آن وزیر امور خارجه طرفدار ایران یعنی ” ابراهیم الجعفری ” قرار بود جای خود را به ” شریف علی ” از نوادگان خاندان سلطنتی هاشمی عراق  بدهد . مطبوعات و سایتهای وابسته به سپاه پاسداران ،اصلاحات ” العبادی ” را غده سرطانی  ” دموکراسی آمریکایی” نام نهادند و تحلیل آنها این بود که انتخاب رهبر “جنبش پادشاهی مشروطه ” بعنوان ” وزیر امور خارجه ” راهی است که به نزدیک کردن عراق به ” آمریکا” و ” عربستان سعودی ” منجر خواهد شد و به نفوذ ایران در عراق برای همیشه پایان خواهد داد .

در همان روزها و اوانل فروردین ( آپریل) و در پی  احتمال رای دادن پارلمان به این تغییرات ، ” مقتدی صدر” که هر گاه “جماران ” نیاز به تحمیل خواستهای خود به ” بغداد ” را دارد وی را از “قم ” راهی منطقه می کند ، به عراق برگشته و هوادارن خود را  به بهانه مسخره “مبارزه با فساد ” به خیابانها آورده و پارلمان و حتی دفتر نخست وزیری را اشغال کرد . هدف ” صدر ” در این اشغال اساسا نشان دادن قدرت سپاه و خامنه ای در عراق بود . هر چند که در این گردهمایی چند ده هزار نفری ، تعداد محدودی بر علیه ” قاسم سلیمانی ” شعار دادند ، اما کاملا مشخص بود که یا این عمل ، اقدامی تحت کنترل برگزار کنند گان گردهمایی و برای مستقل نشان دادن “مقتدی صدر ” بود و یا این شعار دهندگان آنقدر تعدادشان محدود بود که نقش تعیین کننده ای در جریان کلی تظاهرات نداشتند

متعاقب تحرکات ” مقتدی صدر ” که بعد از نشان دادن قدرت جموری اسلامی ، باز به مامن خود در “قم ” بازگشت ، نقش ” حشد الشعبی ” ،در جریانات سیا سی نظامی عراق به نحو چشمگیری افرایش یافت .

 رهبر این بسیج مردمی “جمال جعفر ابراهیم ملقب به ابو مهدی مهندس” است که از پدری عراقی و مادری ایرانی متولد شده است و در لیست تروریستهای تحت تعقیب ” آمریکا ” است . وی از سال2003 در ایران بوده است و مشاور سپاه قدس بوده و درجه وابستگی وی به حکومت اسلامی ایران آنقدر زیاد است که در مصاحبه ای وقتی از وی می پرسند که معروف است که شما جاسوس جمهوری اسلامی هستید ؟ جواب می دهد : نمی توانم در یک کلمه آره یا نه بگویم .وی همراه با “هادی عامری ” رهبر شبه نظامیان بدر ” ، تنها متهمین رهبری حمله به مرکز سارمان مجاهدین خلق در عراق و شهید کردن دهها مجاهد خلق در پادگان اشرف هستند .

ghasem3

قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس رهبر ” حشد الشعبی “

اکنون و در این روزها ، حکمرانان اساسی عراق ، ” قاسم سلیمانی ” و ” ابو مهدی مهندس ” هستند ، “حیدر العبادی ” بخوبی می داند که اگر حرکتی بر خلاف خواست ایران ، انجام دهد در چشم بهم زدنی ، مقتدی صدر دوباره از قم راهی بغداد شده و بساط وی و دولتش را بهم می زند . هدف جمهوری اسلامی اینست که شیعیان متحد ش، هژمونی سیاسی در عراق را بدست بیاورند . آنها می خواهند در آینده نزدیک نقش روحانیون شیعه طرفدار دخالت روحانیت در قدرت سیاسی پر رنگتر شده و اگر مبارزات فعلی بر علیه داعش ، تحت رهبری “ابو مهدی ” و “قاسم سلیمانی ” به آزاد سازی شهرهای عراق از دست داعش منجر شود ، شیعیان عراق تحت رهبری ” مقتدی صدر ” ، ” ابو مهدی ” و جمهوری اسلامی ایران  به آن طرف می روند که  عراق بعد از  تضعیف داعش ، به کشوری که در آن نقش  سیاستمداران سکولار بسیار کم رنگتر شده و مدل سیاسی آن بسیار شبیه آنچه که در کشور ما می گذرد تبدیل شود .. البته این جهت حرکت و خواست شیعیان عراق ، مقتدی صدر و جمهوری اسلامی است ، باید دید بازیگران دیگر داخلی عراق و آمریکا در مقابل این حرکت چه بازی خواهند کرد ،  و برایند نهایی این بازی های سیاسی چه خواهد بود.

کارتهای برنده این حرکت ایتستکه  در پارلمان عراق اکثزیت عددی نمایندگان متعلق به شیعیان است . نباید فراموش کرد که شیعیان در حال حاضر فعالترین اقشارسیاسی  در ایران ، عراق ، لبنان ، بحرین  و حتی یمن هستند و آمریکا در پی تضعیف افراطی گری سلفی که آنرا  خطر قطعی تری می داند  ، حداقل تا زمانی که “پرزیدنت اوباما ” بر سر کار است در تقویت شیعیان منطقه خطری را متوجه منافع کشور خود نمی بیند .

 قدرت یافتن طرفدران قسم خورده حکومت اسلامی ایران  در عراق ، بر سرنوشت حرکت آزادیخواهی و مترقی در کشورما ایران نقش بسیار تعیین کننده ای خواهد داشت که آنرا در مقاله دیگری تخت عنوان “روز های سیاهتری در پیش است ” مورد بررسی قرار خواهیم داد .

 

ghasem2

ا ینر وزها شاهد نقش فعال روحانیون شیعه در معادلات سیاسی عراق هستیم 

پرچم ایران در عراق

پرچم حکومت اسلامی ایران توسط حشد الشعبی به اهتزار در آمده است 

 ********************************************************************

لحظه اصابت موشک به خود رو ” ملا منصور” + ویدیو و بازی ابتدایی حکومت اسلامی در افغانستان

علی لاریجانی رئیس مجلس دهم شد+کلاه بزرگی که “خامنه ای ” بر سر اصلاح طلبان وشرکت کنندگان در انتخابات گذاشت

آنان که دانشجو و دستفروش و کارگر و حتی حیوانات را شکنجه می دهند + ویدیو .این ویدیو ها هولن

” خامنه ای ” ، با ” انتخاب جنتی ” ، نشان داد که بر سر نیزه نشسته است ..+ ویدیو. ترس خامنه ای از سقوط

جنازه غرق بخون بسیجی در سوریه و را ه سختی که در پیش داریم + ویدیو . هشدار ویدیو حاوی صحنه تا خوشایند است

حجت الاسلام » گاز گیر » منظور همان»ا ژه ای » است هم » فائزه هاشمی» را تهدید به زندان کرد دلیل هراس حکومت از جامعه بهایی

تصویر جسد و فیش حقوقی کشته افتاده بر خاک «خان طومان » سعید کمالی+ تصویر .هشدار : این نوشته حاوی تصویر دلخراش است

Tagged as: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Start here