سال نو بر همگان مبارک باد به امید سال پر از پیروزی و امید برای ایران و ایرانی

آگر آمریکا به ایران حمله کند چه خواهد شد ؟

parcham2

 

 به وبلاگ » کاوه فرزند ملت » خوش آمدید 

alandgoo

 

در این نوشته  بر آن هستم تا نتایج فاجعه بار وسوسه شیطانی  حمله نظامی احتمالی  به ایران را که مدتهاست که بعضی سیاستمداران و نظامیان آمریکایی در دل می پرورانند را با یکدیگر بررسی نماییم . این احتمال از آنجا مطرح شد که  ” ژنرال وسلی کلارک ” فرمانده آمریکایی سابق ناتو از طرح “وزارت دفاع آمریکا” بعد از حادثه 11 سپتامبر برای اشغال 7 کشور که اخرین آنها “ایران” بود پرده برداشته بود . چنین طرحی خود در پی برنامه نومحافظه کاران آمریکایی برای بوجود خاورمیانه بزرگ و نابود کردن کشورهای مخالف سیاستهای منطقه ای آمریکا شکل گرفته بود .

ارائه چنین تصویری نه برای ترساندن و راندن مردم ایران بسوی دفاع از حکومت اسلامی  که اساسا برای رفع هر شبهه ای است که گویا حمله نظامی یک کشور خارجی به ایران به بهتر شدن وضع منجر خواهد شد .

بگذار با ارائه تصویری فرضی از جهنمی که بعد از حمله احتمالی ” آمریکا ” و ” اسراییل ” به ایران ، بوجود خواهد آمد تا ببینیم  بعضی از ایرانیان که بحق و بناحق از جمهوری اسلامی ناراضی هستند باز وسوسه و آرزوی وقوع  این حمله را در دل می پرورانند ؟ بگذار ببینیم که باز برای تغییر در کشور آبا و اجدادی امان اشتباه ” محمد رضا شاه ”  را در اعتماد به ” آمریکا ” تکرار می کنند ؟ البته هیج ایرانی روشنفکری  بطور مستقیم ا ز وقوع جنین حمله ای دفاع نمی کند ، اما وقتی می بینیم که هستند رهبران فکری و سیاسی که هنوز هم از آمریکا و حتی عربستان سعودی  برای دخالت در حل مشکلات سیاسی کشور مان ایران طلب کمک می کنند که این کشور ها خود در رزمایش های نظامی حمله به ایران شرکت می کنند ، میتوانیم بفهمیم که این رهبران سیاسی یا برای سرنگونی حکومت اسلامی حتی با مداخله خارجی موافق هستند یا فکر می کنند که آمریکا و اسراییل قصد دخالت در ایران و اعطای یک حکومت به انان را دارند .

هر گونه تغییر در ایران با دست توانای مردم ایران و بدون دخالت خارجی باید صورت بگیرد . ” ایجاد تغییرات بنیادی و انقلاب و دست یازیدن به رستاخیر انسان ایرانی ، کار توده هاست ، آمریکا و اسراییل برای حفظ منافع ملت ایران نمی ایند آنان برای تجزیه و بی وطن کردن من و تو ایرانی  و بر سر کار اوردن حکومتهای مطیع خود خواهند آمد و در این راه از تجزیه شدن ایران و براه افتادن جنگهای قومی و مذهبی و جاری شدن سیلاب خون در ایران ابایی نخواهند داشت .

 یکی از اولین سناریوهایی که در باره حمله نظامی به ایران مطرح شد توسط “شلدون ادلسون ” بود  که طرح شلیک  یک بمب اتم کم قدرت در یکی از بیابانهای کویری ایران را پیشنهاد می کرد  . این سرمایه دار یهودی آمریکایی از پشتیبانان جدی ” بنیامین نتانیاهو ” نخست وزیر فعلی اسراییل و حزب حاکم لیکود در آن کشور است . در همان موقع “کنت بندیکت ” مدیر اجرایی ” بولتن علوم اتمی ” در این باره گفته بود : قارچ و دود ناشی از انفجار چنین بمبی ، با فرض اینکه در بیابانی کویری منفجر شود و تلفات انسانی اولیه نداشته باشد بسرعت در شهر های اطراف منتشر شده و باعث نابودی گیاهان و درختان  وشیوع گسترده و فوری  بیماری سرطان در بین مردم ایران و کشور های اطراف شده و برای مدتی طولانی ، اشعه رادیو اکتیو  حاصله از انفجار باعث مختل شدن تمامی  ارتباطات رادیویی حتی به مسافتی تا ” اسراییل ” خواهد شد . قدرت کوچکترین بمب اتم آمریکا حدود 300-250 کیلو تن  در مقایسه با قدرت بمب اتمی ” ناکازاکی بقدرت 20-15 کیلو تن  خواهد بود .

اکنون بعد از نابود شدن عراق و سوریه و لیبی و شکست آمریکا در رسیدن به اهدافش در این کشورها ، از اینکه اکنون نوبت ایران است سخن بمیان می اید وعجیب است که این زمزمه شوم توسط بعضی از ایرانیان هم تکرارمی شود . اکنون با به قدرت رسیدن ” دونالد ترامپ  ،” نومحافطه کاران ” قدیم و “راست آلترناتیو ” که گرایشات نئو لیبرالیستی و نژاد پرستانه را هردو باهم دارند  باز به جنب و جوش افتاده اند و در پی شکستهای سیاسی – نظامی آمریکا در منطقه و اعلام اینکه سیاستهای رهبران حکومت اسلامی ایران ، مسبب اصلی شکستهای ” امریکا ” و متحدان این کشور در منطقه است ، زمزمه های حمله نظامی به کشور ایران ، کشور من وتو ، مهد دلیران  گهواره تمدن بشری وکشور  مردمی که جانشان با ابریشم و فولاد تنیده شده ،  شنیده می شود . چنین جنگ احتمالی چگونه آغاز خواهد شد ؟

1-اسراییل با کمک آمریکا و با ادعای نابود کردن تاسیسات اتمی ” اصفهان ” و ” نطنز ” به این دو تاسیسات اتمی با بمب های کوچک  و غیر نفوذی   حمله  خواهد کرد ،  این بمب ها قابلیت نفوذ به تاسیسات زیر زمینی  تاسیسات را نداشته و  خسارات نه چندان  شدید  به این مرکز وارد شده اما  صدها  و هزاران نفر از هموطنان ما کشته خواهند شد . حمله شکست خواهد خورد ، اما این خود بمنزله اعلام جنگ اسراییل و آمریکا به ” ایران ” خواهد بود .

2- ایران خروج خود را از معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای  اعلام خواهد کرد ، ایران با استفاده از قایق های تند رو  مسلح  و اژدرهای خود به نفتکش ها یی  که تحت حمایت آمریکا در تنگه هرمز  باشند حمله خواهد کرد . دهها نفتکش به اتش کشیده خواهند شد.

3-  آمریکا با بمب های پر قدرت تری شروع به حمله به بنادر ، زیر ساختها و مراکز مهم اقتصادی ایران خواهد کرد .

4- ایران با نیروی زمینی خود مرکب از سپاه پاسداران و ارتش  به استعداد 400000-300000 نفر سعی در نابود کردن مراکز حضور  نظامی و لژستیکی آمریکایی ها در بغداد ،جنوب و غرب عراق خواهد کرد .

5- نیروی هوایی آمریکا  سعی در بمباران کردن  نیروهای ایرانی در عراق خواهد کرد که همراه با خود تلفات انسانی بسیار بدنبال خواهد آورد .

6- دولت عراق به آمریکا برای بمباران آن کشور اخطار داده ، از آنها خواهد خواست که خاک این کشور را ترک کنند و ملاهای سنی و شیعه فتوی حمله به امریکاییان  و کنار گذاشتن اختلافات مذهبی را خواهند داد . زمینه یورش ” حشد الشعبی ” به منطقه خود مختار کردستان فراهم می شود .

7 . ایران به اقلیم کردستان در شمال عراق در مورد دادن امکانات به نیروهای اسراییلی و امریکا برای نفوذ به خاک ایران اخطار داده وتهدید خواهد کرد در صورت تخلف ، این قلمرو توسط متحدان شیعه اش در عراق و حتی دولت مرکزی عراق مورد حمله قرار خواهد گرفت . در این میان ” حزب دموکرات کردستان ایران و ” کوموله ” به حمایت از ” اقلیم کردستان ” و ” بارزانی ” شروع به عملیات مسلحانه در کردستان ایران و پیشروی بسوی شهر های کردستان  در ایران خواهند کرد . حزب دموکرات کردستان ایران  در انتظار ضعف قدرت مرکزی در صدد خواهد بود تا ایجاد یک دولت مستقل کرد را در کردستان ایران اعلام کرده و جنین دولتی بفوریت از جانب “اسراییل ” برسمیت شناخته خواهد شد . این دولت دست نشانده اسراییل < امریکا خواهد بود و مرکز تروریستهای تکفیری وبه  پیش برنده سیاستهای عربستان سعودی در ایران تبدیل خواهد شد .

8- ایران سعی خواهد کرد تا با استفاده از روابط خود با ” طالبان ” در افغانستان  ، از این نیروها برای دستگیری و شکار ، نیروهای آمریکایی در آن کشور استفاده برده و حضور آمریکایی ها در آن کشور را غیر ممکن کند . در گیری طالبان با دولت مرکزی افعانستان بالا خواهد گرفت و هزاره ها ی افغان تبار بسوی هنکاری های تاکتیکی با طالبان کشیده خواهند شد .

9 – نیروهای نظامی آمریکا  حاضر در منطقه ، عراق و افغانستان و عربستان سعودی  ، تحت محاصره ایران و متحدانش قرار گرفته و با توجه به اینکه آمریکا در عراق و افغانستان دارای متحدان قوی نیست ، سعی در بیرون کشیدن نیروهایش ازمنطقه داشته و از این مرحله ببعد ، تهدید به بکار بردن بمب های غول پیکر سنگر شکن برای نابود کردن تاسیسات اتمی و غنی سازی در داخل ایران خواهد کرد .

10- در صورت بکار برده شدن بمب های سنگر شکن نفوذی در نطنز و اصفهان ، تلفات فوری و مستقیم  انسانی حدود 400-300 هزار نفر خواهد بود و حدود 750 هزار تا یک میلیون نفربه درجات مختلف  در کشور های ایران ، افغانستان ، پاکستان و غرب هندوستان تحت تاثیر مستقیم اشعه رادیو اکتیو قرار خواهند گرفت . بمب های اتمی سنگر شکن USb61-11  آمریکایی ابتدائا تا 25 متر در بتن مسلح نفوذ کرده و بعد از انفجار قادر خواهند بود تا 800-700 عمق  غیر مسلح را تخریب نمایند . با ساخته شدن تاسیسات زیر زمینی که از یک لایه حفاظتی 150 متری بتن مسلح بر خوردار باشد این بمبها قادر به تخریب چنان تاسیساتی نخواهند بود . هر چند که انفجار هریک از چنین بمبهایی ، مناطق و شهر های اطراف خود را بشدت تحت تاثیر تخریب خود قرار خواهند داد.

 با توجه به شناخته شده بودن این بمبها برای ایرانیان ، آنان تسهیلات غنی سازی و موشکی خود را در عمق بسیار بیشتری تاسیس نموده اند  و با توجه به این واقعیت ایران بعد از حمله این بمبها به ��نی سازی 90 در صدی خود شتاب داده و طی حدود دو سال چند بمب اتمی کوچک خواهد ساخت .

11- در پی به اتش کشیده شدن  میدان های نفتی منطقه خلیج فارس ، صدور نفت از این مناطق تا مدتی طولانی متوقف شده و تنها صادر کنند گان نفت ، روسیه ، کشور های آفریقایی و ونزوئلا خواهند بود . در این ارتباط است که کشور چین نسبت به نا امن شدن این منطقه بشدت حساسیت نشان خواهد داد . در عین حال اسراییل  و آمریکا مورد تحریم نفتی قرار می گیرند . قیمت نفت و فراورد های وابسته بشدت افزایش یافته  اقتصاد جهانی  رکودی دراز مدت را تجربه خواهد کرد

12- ایران با توجه به ترک معاهده منع ، اقدام به غنی سازی اورانیوم کرده و در این راه از کمکهای کره شمالی بهره مند شده و می تواند جند بمب کوچک هسته ای تولید کرده و با آنها  با تمام توان به اسراییل حمله موشکی خواهد کرد و سعی در بمباران و موشک باران تاسیسات هسته ای ” دمونا ” در اسراییل خواهد کرد . موشک باران ایران از سوی اسراییل کلید خواهد خورد

.13- جنکی واقعی بین دنیا ی اسلام از یک سو و اسراییل و آمریکا از دیگر سو بر افروخته خواهد شد ، اسراییل از هم اکنون سعی در ایجاد اتحاد  با کشور های عربستان سعودی و  حوزه خلیج فارس برای بیطرف کردن آنها در چنین جنگ احتمالی دارد .. تمامی پایگاههای آمریکا در منطقه مورد حمله طالبان ، حزب الله لبنان ،  هزاره های افغانستان ، شیعیان بحرین و حوثی های یمن و شیعیان ساکن منطقه قطیف قرار خواهد گرفت . آمریکا قبل از اینکه موفق به خارج کردن نیروهایش از منطقه بشود ، تلفات انسانی  تا چندین هزار نفر و ضربات لژسیتکی  فراوانی متحمل خواهد شد . پایگاههای آمریکا در منطقه نا امن شده  امریکاییها مجبور به ترک این پایگاهها و غیر فعال کردن آنها خواهند شد .

 اسراییل مورد حمله حماس و حزب الله لبنان و حتی سوریه قرار خواهد گرفت و این کشور مجبور به اعزام نیرو به جنوب لبنان و حمله به سوریه وایجاد جنگی فرسایشی و هولناک در آن منطقه را خواهد کرد .

14 – دولتهای عربستان سعودی وکشورهای حاشیه خلیج فارس  با محکومیت لفطی حمله به مسلمانان ، ظاهرا اعلام بیطرفی کرده اما در نهان سعی در تقویت نیروهای ایرانی متحد خود و نفوذ دادن آنها بداخل ایران خواهد کرد . اپوزیسیون ایرانی متحد آمریکا و عربستان سعودی ، مجدانه سعی در استفاده از هرج و مرج بر آمده از موقعیت جنگی را کرده و سعی خواهند کرد در مناطق مرزی کردستان و بلوچستان ضمن اعلام حضور در منطقه از آمریکا و عربستان سعودی و اسراییل بعنوان اینکه مورد حمله های هوایی و زمینی نیروهای نظامی ایران قرار می گیرند طلب کمک نمایند و خواهان برسمیت شناخته شدن بعنوان نماینده مردم ایران  می شوند . سیل 15-10 میلونی جمعیت پناهندگان از منطقه بسوی اروپا براه خواهد افتاد و اروپا را با چالشهای سیاسی اجتماعی روبرو خواهد کرد .

15-روسیه و چین در موضع مخالف جنگ قرا ر خواهند داشت و با توجه به بر آورده شدن نفت مورد نیاز صنایع چین از خلیج فارس ، کشور چین مجدانه خواهان پایان یافتن جنگ خواهد شد . و در عین حال از متحد خود ” کره شمالی ” خواهد خواست تا به تهدید اتمی ” آمریکا ” بپردازد  ”  و آزامایش بمبهای  قاره پیمای خود را شدت بخشد .

فدراسیون روسیه ” اگر با احتمال سقوط ” ج.ا.” روبرو شود نسبت به اشغال بخش های شمالی و  هم مرز ایران با ” ترکمنستان از خود تردید نشان نخواهد داد ..اروپا نیز در طرف جنگ قرار نخواهد داشت اما دولت انگلیس بطور علنی به دامن زدن به آتش و حمایت از عربستان سعودی و متحدان منطقه ایش خواهد پرداخت .

16 – در صورت ادامه جنگ آمریکا با هدف بر انداختن ج.ا. روسیه و چین وارد جنگ شده و تهدید به بکار بردن بمب اتمی  برای جلوگیری از سقوط حکومت اسلامی خواهند کرد . اگر ج.ا. سقوط کند این بمعنای پیروزی متحدان غرب و عربستان سعودی در ایران است که متعاقب آن ، شروع نا آرامی ها در قفقاز و تاتارسنان و جمهوری های  مسلمان نشین روسیه خواهد بود . هر گونه تردید  روسیه در حمایت از ج.ا. بمعنای تن دادن روسیه به تجزیه کشور خود  در اینده نزدیک بعد از آن خواهد بود و در چنین صورتی ” روسیه ” نیز نفوذ سنتی و استراتزیک خود در ” اسیای میانه ” را نیز از دست خواهد داد و بسوی تبدیل شدن به قدرتی ضعیف منطقه ای  خواهد رفت .

 این سناریویی بسیار کلی از ، حمله نظامی آمریکا و اسراییل به ایران است ، مایکل لدین ، فعال سیاسی آمریکایی در مصاحبه اخیرش با رادیو بی بی سی گفته بود جنگ ما با ج.ا. از سال 1979 آغاز شده است و مشکل ما نه با برنامه های اتمی این رژیم که با خود حاکمیت اسلامی در ایران است

در صورت وقوع چنین جنگی ، این جنگ نه بین ایران و اسراییل که جنگ تمدنها ست .

ایران و روسیه و چین وآمریکای لاتین و متحدان منطقه ایشان بعنوان نطامهایی که بشدت منتقد نظم حاکم جهانی هستند بدرجات مختلف در یک سو و اسراییل و امریکا و متحدان نظامهای سیاسی بشدت ارتجاعی منطقه ایشان در سوی دیگر این نبرد خواهند بود .

هموطنان و ایرانیان ، در محکوم کردن تلاشهای جنگ طلبانه بر علیه کشورمان ایران لحظه ای درنگ نکنید ، راه مبارزه با حکومت اسلامی حاکم بر ایران حمایت از جنگ آمریکا بر علیه ایران نیست ، برای مبارزه با این حکومت مردم و بدون دخالت خارجی باید خود بپا خیزند ، هر گونه تحریم که خود باعث سختتر شدن زندگی فقیر ترین بخش مردم و کارگر و کارمند و کشاورز است ، سیاستی دشمنانه با مردم است و تحریمها تا کنون هیچ تاثیری بر عقب نشینی ” رژیم ” از مواضع داخلی و منطقه ایش نداشته اند  . سیاستهای جنگ طلبانه نیز نخواهد توانست به آزادی و سربلندی کشور ما ایران منجر شده و تنها باعث بوجود بوجود آمدن وضعیتی شبیه عراق و سوریه و لیبی در کشورمان خواهد شد . ایران زنده خواهند ماند ، حکومتها رفتنی هستند . موفق ، سربلند و پیروز باشید . کاوه فرزند ملت .

Tagged as: , , ,

Categorised in: فرهنگ ، تاریخ و جامعه, تحلیل سیاسی هفته, سیاست

Leave a Reply

Start here