سال نو بر همگان مبارک باد به امید سال پر از پیروزی و امید برای ایران و ایرانی

      حباب مخملین  جنبش زن ، زندگی ، آزادی : رضا پهلوی و سناتور باب منندز  

از سوی رهبران جنبش زن زندگی ،آزادی عناوینی از جمله :  جنبش های بدون رهبر  ، جنبش های موازی ، خیابان محورو میدانی  به حرکات اعتراضی  که بعد از کشته شدن زنده یاد” ژینا امینی ” سراسر میهن را در بر گرفت ، داده شد . علیرغم شجاعت مثل زدنی شرکت کنندگان در این جنبش و حمایت همه جانبه آمریکا ، اروپا و عربستان سعودی از این حرکات و فعالیت چشمگیر ایرانیان خارج از کشور در شهر های اروپایی و بخصوص در شبکه های اجتماعی  مانند توئیتر ، می توانیم بگوییم این حرکات در مرحله فعلی و با دادن 4 اعدامی و حداقل 500 کشته و مجروحین بسیار ، شکست خوردند هر چند که این جنبش در آینده ظرفیت ادامه یافتن و تهدید ج.ا. و ایجاد بی ثباتی سیاسی  – اجتماعی در حد ایجاد خلع قدرت در کشور را دارد .

  البته نمی توان از تاثیرات کلی این حرکات بر فضای عمومی و سیاسی – اجتماعی کشور غافل بود ، اما رژیم توانست با تحرکی فوق العاده خود را با این حرکات که می توانست بسان سیلی بنیان کن بنیادش را بر باد دهد هماهنگ سازد . اکنون دیگر در خیابانهای بالای شهر تهران، زنان و دختران بی حجاب با پوشش خامنه ای کور کن با احساسی سرشار از حس پیروزی در مراکز خرید های میلیونی با دوست پسران خود قدم میزنند و غافل از اینکه خامنه ای با نیاز به پر رونق شدن مراکز خرید و مال ها ، حاضر است به سطح محدودی از بیحجابی تن دهد وی گفته است برای حفظ نظام حاضر به گذشتن از احکام دینی است حجاب که جای خود دارد . بر خلاف عادت مالوف نظامهای اقتدار گرا ، خامنه  ای تحرک فوق العاده ای در عقب نشینی های تاکتیکی از خود نشان میدهد .

چرا حرکات ” زن ، زندگی ، آزادی ” شکست خورد ؟

 هر حرکت سیاسی که بخواهد در ایران موجب انقلاب (و نه جنگ داخلی  و هرج ومرج) شود باید بتواند خیل عظیم زحمتکشان و کارگران را وارد مبارزه با رژیم در اشکال اعتصابات گسترده و اعتراضات خیابانی میلیونی کند و جنبش زن ، زندگی آزادی اساسا از چنین ظرفیتی برخوردار نبود !  این جنبش در بهترین حالت جنبش اقشار متوسط  آمریکا محور بوده و حتی نتوانست اقشار متوسط طرفدار جنبش اصلاحات را نیز بخیابان بیاورد ، نگاهی ساده به شعارها ، رهبران و فعالان میدانی و کشته شدگان این حرکات اثبات کننده ادعای ماست . البته نباید بدام تبلیغات رژیم افتاد و نقش قاطع سرکوب وحشیانه معترضان در شکست این حرکات را نادیده گرفت اما بحث ما اینستکه حتی اگر رژیم قادر به سرکوب و بخاموشی کشاندن این حرکات نبود ، این جنبش نمی توانست باعث وقوع انقلاب در ایران  شود و حداکثر می توانست  قادر به ایجاد خلع قدرت ، جنگ داخلی و دخالت خارجی بشود . بر این مبنا این حرکات ، حرکاتی ضد انقلابی و نبرد قدرت میان دوبن پایه گذار انقلاب 57 یعنی اقشار متوسط که اکنون بطور کامل از تقسیم قدرت با خود نا امید شده اند و در 1378 و 1388 به اصلاح طلبان امید بسته بودند و اکنون هم  جبهه متجدد ( و نه مدرن ) برهبری رضا پهلوی ، مصی علینژاد ، رسانه ایران اینترنشنال و صدای آمریکا دل بسته اند    روی آورده اند و  در مقابل اقشار سنتی برهبری خامنه ای و سپاه پاسداران بود . آیا این سخن به این معنی است که اقشار سنتی و در مقابل آنها اقشار متوسط اکنون اقشاری ضد انقلابی هستند ؟ این افشار بخودی نه مترقی هستند  ونه ضد آن ، اما اکنون برهبری خامنه ای و در مقابل آنان باند آمریکا محور اهدافی ضد انقلابی را دنبال می کنند و این رهبری ها از هیچ ظرفیت انقلابی بر خوردار نیستند ! این اقشار اگر تحت رهبری یک جریان ملی گرای دموکراسی خواه و انقلابی قرار بگیرند البته در چنان شرایطی از ظرفیتهای انقلابی برخوردار هستند .

اکنون و بعد از فروکش کردن حرکات خیابانی شبانه روزی براحتی می توان دید  که رهبران و هدایت کنندگان این جنبش اساسا  چند رسانه مستقیما وابسته به کشورهای خارجی ،چند فعال سیاسی مانند رضا پهلوی ،و چند هنرپیشه و سلبریتی  و هم چنین دو  هنرپیشه لختی  و سامانتا و ابی و اسی T باضافه  یک پدر داغدیده که نمیداند سیاست را با س می نویسند یا با صاد و یا یک کارمئد دون پایه صدای آمریکا بودند ….کمی فکر کنید ، آدم باید مغز خر خورده باشد تا با امید به این مجموعه بشدت غیر سیاسی  ، مشکوک و وابسته ،  حاضر به ریسک  آغاز به انقلاب و برانداختن حکومت  مستقرهر چند  خونریز اسلامی مستقر شود و دلیل میلیونی نشدنی آن حرکات نیز همین رهبران غیر سیاسی ، وابسته ومنفعت طلب و اهداف بشدت ضد  مردمی آنان بود .یعنی دلیل اصلی میلیونی نشدن حرکات اعتراضی همین رهبری بشدت ضد ملی است .

از یاد نبریم که جمهوری اسلامی خود از مدتها پیش با پروبال دادن به ایران اینترنشنال ، رادیو فردا و بازگذاشتن دست فعالان امورسیاسی و اجتماعی داخل کشور برای تماس گرفتن با این رسانه های وابسته ، عملا این رسانه ها را بعنوان نماینده های رسمی اپوزیسیون ، به خورد مردم و اپوزیسیون داد و حرکات اعتراضی را قبل از شروع در چشم اقشار خاکستری و میانی بی آبرو کرده بود .

ممکنست فلان هنرپیشه پورن در اروپا و آمریکا بتواند سفیر سازمان ملل برای یک فعالیت انسان دوستانه شود  شود  . اما در ایران ، کشوری که  ما می خواهیم مردم آنجا را  را به فعالیت سیاسی براندازانه تشویق کنیم هنوز جامعه ای بشدت مرد سالار ، اخلاق و سنت محوربوده و  به زنانی است که بی پروا در مقابل دوربین لخت شده اند  و یا در فیلمهای تبلیغاتی پول می گیرند و زیبایی های خود را با لوندی تمام بنمایش می گذارند مشکوک و بی اعتماد است . آن مراکز اطلاعاتی آمریکایی  که مثلا سعی در طرح فردی بنام ” نازنین بینادی ” کرده و یا به کارمند دون پایه صدای آمریکا پرو بال دادند ، عملا شکست این جنبش را همان زمان رقم زدند . بر این مبنا آمریکای لعنتی با انتخاب و مطرح کردن ضد شخصیتها ( با معیارهای  اکثر جمعیت ایران و ایرانی سال 1401 ) شدیدترین ضربات را به جوانانی که برای آزادی جان بر کف دست نهادند و کشته ودستگیر و مجروح شدند ، و به  حرکات اعتراضی مردم زد . مقصر اصلی به هدر رفتن خون جوانان این جنبش رهبران آمریکا محور این جنبش هستند !

هر چند که  دلیل تغییر (در اینجا  شکست) را باید در درون همان پدیده جست . آنانی که هم جان خود را کف دست گرفته و در مقابله با ماموران سرکوب کشته شدند ، نیز مبارزانی آگاه با اهداف  والای اجتماعی نبودند ، مثلا  زنده یاد نیکا شاکرمی ، چقدر به ماهیت نابسامانی های اجتماعی آگاه بوده است و یا دهها نوجوان دیگر کشته شده در این حرکات با کدام اهداف والای اجتماعی جان خود را از دست دادند ؟

، دراین دور از مبارزات ، بسیاری از جان  برکفان  آن در آرزوی دیدن و شرکت کردن در کنسرت ابی و شب پره و شهرام کا و آن یکی خرمگسی بنام خردادیان ، له له میزدند ، نبرد از منظر ایدئولوژیک بشدت نابرابر بود ، و روحانیت بخوبی توانست از این ضعف جنبش برای جلوگیری از میلیونی شدن آن جلوگیری کند ! یکی از رهبران این حرکت که اکنون در زندان است و برادرش نیز در تظاهرات خیابانی کشته شد ، ، وقتی که توانسته بود به ترکیه سفر کند و در کنسرت ابراهیم حامدی  (همان ابی که اکنون به بلبل رضا پهلوی تبدیل شده و در زمان سفر به عربستان سعودی میگفت من سیاسی نیستم تا ترانه خلیج فارس نخواند ) راه پیدا کرده بود توئیت زد که” به یکی از آرزوهای بزرگ زندگی ام رسیدم و ” ابی ” را دیدم” . دقت کنید آدمی که یکی از بزرگترین آرزوهای زندگی اش دیدن ” ابی ” بوده است که خود همین ابی  نیز صله بگیرو ریزه خوار سفره در بار سعودی است از رهبران این حرکت بوده است  . بسیاری از فعالان این جنبش جوانانی از این قماش بودند و ناگفته پیداست که با این اوصاف شکست این جنبش از همان روز اول امضا شده بود.

 اما اینکه چرا این جنبش توانست خیل وسیعی از تحلیگران را با خود همراه کند این بود که بسیاری به این خطا افتادند که گویا این همان انقلابی است که از دیر باز منتظرش بوده اند و اکنون فرارسیده است ، روشنفکران معروف و نسبتا مستقلی مانند ” محمد رضا نیکفر ” در وصف این جنبش که حتی یک شعار عدالتخواهانه را مطرح نکرد تحلیل ها نوشتند ، دکتر رامین کامران فعال سیاسی ملی گرا و مستقل دیگر بشدت از اهداف  این جنبش دفاع کرد ، اهداف این جنبش قابل دفاع نیست ، ماهیت هر جنبش سیاسی را رهبران  و فعالان جان بر کف آن بیان می کنند و زن ، زندگی ، آزادی ، در هر دوی این موارد بشدت ضد ملی و ضد انقلابی است .

  رهبری جنبش زن ، زندگی ، آزادی البته سعی کرد که این حرکات را انقلابی بنیادی برای تغییر جا بزنند تا بتوانند بر بال انقلابی که باید بیاید و در ایران تغییرات اساسی سیاسی- اجتماعی ببار بیاورد سوار شوند اما آنچه که اتفاق افتاد این بود که این جنبش مانند دوالپا خون انقلاب را مکید  و آنرا از توش و توان انداخت و اکنون در نظر بخش خاکستری و میانی هر حرکت اعتراضی عملا حرکتی آمریکایی – سعودی تلقی میشود  . منظور ما از انقلاب ، انقلاب ممتدی است که از مشروطیت شروع شده و تا بر قراری حکومتی دموکراتیک ، سکولار و لائیک ادامه خواهد داشت .

نهایتا واقعیتها اثبات کرد که  جنبش زن، زندگی ، آزادی فقط تلاش خونین  ، اقشاز متوسط پهلوی – آمریکا محور برای بازگرداندن رضا پهلوی بقدرت بود  محوریت رضا پهلوی ، مصی علینژاد ، نازنین بنیادی و بخصوص  حضور 24 ساعته سناتور باب منندز در کنار این عناصر در کنفرانس امنیتی مونیخ  نشان داد که محموع این حرکات تلاش برای باز گرداندن پهلوی و آمریکا برهبری سیاسی در ایران بود و دیگر هیچ! !

علت حمایت پرشور  آمریکایی و اروپایی از سیاستمدار گرفته تا خواننده و رقاصه و شومن وسیاستمدار  … از این حرکات هم این بود و هست که ، آمریکا یکبار هم که شده می خواهد اثبات کند که آمریکا هنوز قدرت ایجاد تغییرات اساسی در جهان را دارد  ، آمریکا در قامت رهبران این جنبش که براستی جامه آن برای همین 8 نفر معرف حضور دوخته شده است ، رهبرانی گوش بفرمان ، طرفدار اقتصاد گلوبالیستی ، آمریکا محور و، ضد روس و ضد چین می بیند ، آمریکایی و اروپایی در پیروزی رضی و ابی و اسی و نازی و گلی ، ایرانی را میبینند ، که بازهم قرار است  تا بوده و هست مانند کشورهای حوزه خلیج فارس نفت بفروشند و پول آنرا همانطور که آمریکا می خواهد خرج کنند  و ایران بازهم به بهشت دلالان اسلحه و کالاهای آمریکایی و اروپایی و تبدیل شود . این ضعفها است که در مبارزه  ایدئولوژیک رژیم با حرکات معروف به زن ، زندگی ، آزادی ، مشروعیت اخلاقی میدهد و بخش وسیعی از مردم ایران را علیرغم اینکه خواهان رژیم هستند از همراهی با جنبش باز میدارد .

اما می دانیم و می دانید که بیش از صد سال است که هر حرکت سیاسی موفقی در ایران  فقط با مهر و امضای جنبش  مترقی و دموکرات و انقلابی به پیروزی رسیده است ، از این جمله نهضت مشروطیت ، از این جمله حرکت 57 ، از این جمله شکستهای حرکات وسیع 1388، 1398 و اکنون 1401. هستند

 گفتمان دوران ، سکولاریزم ، ملی گرایی ، نوزایی و دموکراسی اجتماعی است و پرچمدار این گفتمان نیز در حال حاضر ملی گرایان ، احزاب مترقی و دموکراسی طلب و سکولار هستند .

بقول معروف اگر این ادعا را قبول ندارید بروید وبا آمریکا محورها  و رضا پهلوی و مصی و اسی و ابی و گلی و نازی ، دور بزنید ، بشکست خود که اعتراف کردید بسوی ما باز خواهید گشت ! البته اگر آنزمان دیر نشده باشد و کشور بورطه جنگ داخلی و خالت خارجی درنغلطیده باشد  .

 اما نباید فراموش کرد که دفاع از حق اعتراض شرکت کنند گان در این حرکات و محکوم کردن سرکوب وحشیانه آنان وظیفه هر انسان و ایرانی  حق طلب و دوستدار حقوق است ، هرچند که دفاع آمریکایی ها و اروپایی ها از این حرکات نه بخاطر دفاع از خقوق ملت ایران که در استفاده از این حرکات بعنوان اهرم فشار بر سر رژیم است .

مصی و رضا پهلوی وآن  پدر داغدیده و گلشیفته لختی ونازی   فکر می کنند قرار است در یکی از کشورهای سابق کشورهای شوروی انقلاب کنند که ارتش با وجدانش بر روی مردم خود اسلحه نکشید و همه جا قدرت را به دشمنان خود تحویل داد ؟  زهی خیال باطل ، اگر روزی مردم برای سرنگونی اهریمن حاکم بر پا خیزند ، مطمئن باشید که سپاهی و بسیجی ، درست بمانند فاشیستها در آلمان تا آخرین قطره خون که از هیتلر دفاع کردند از خامنه ای دفاع خواهند کرد وجنگی آخر زمانی در ایران برای سرنگونی خامنه ای بر پا خواهد شد .

رهبران زن ، زندگی ، ازادی فقط با دخالت مستقیم نظامی آمریکا و ناتو در ایران می توانند کنترل بخشهایی از ایران را در دست بگیرند و در چنان معرکه ای بخشی از ایران نیز مواجه با دخالت نظامی روسیه خواهد بود .

  با همین الگوهای احمقانه 2 میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی  برای ” روح الله زم ” جور کردند و آن بیچاره هم مطمئن شد که  در ایران دو میلیون جان برکف دارد و بروی گذشت آنچه که دیدیم ! حالاهم مثلا برای رضا پهلوی ، 400 هزار امضا کننده من وکالت میدهم دست و پا کرده اند از یادنبریم که 200 تا 300 هزاراز 400 هزار امضا کننده حرکت  “وکالت میدهم ” روباتیک و جعلی  است  .

همین عربستان سعودی  در مصر 15 میلیون توئیت  برای جریان تمرد برهبری”محمود بدر ”  در حرکت برای سرنگونی ” محمد مرسی ” ساخت و فردا روزی که  ژنرال السیسی ، دولت ” محمد مرسی ” را ساقط و دولت نظامی تشکیل داد  ؛ از آن 15 میلیون امضا که می گفتند مرسی را برانداخته و دمکراسی را در آن کشور بر قرار می کنند ، هیچ خبری نبود و مانند بادکنک ترکید وحباب شدو بهموا رفت به همین قرار خواهد بود چند میلیون دنبال کننده مصی و گلی و نازنین و 400 هزار امضای وکالت رضا پهلوی !

گرگهای باران دیده عرصه سیاست در ایران ، زندانیان مترقی زمان شاه و روشنفکران چپ و ملی گرا و مترقی  برخلاف دسته مبارزان گل و بلبلی آمریکا محورکه بعضا حداکثر مبارزاتشان کشیدن جامه از تن د رمقابل دوربین وبخاطر دریافت یک مشت دلار بوده است  و مانند چلبی در عراق و محمود بدر در مصر و هفتر در لیبی ،  زیر بار بازی های ریاض و واشنگتن ولندن  … نمیروند و کشور زیبایمان ایران را بزیر بمبارانهای ناتوو ارتش آمریکا نخواهند انداخت . آمریکا و اروپا بیجا می کنند که در راستای منحرف کردن مبارزات مردم ما ، می خواهند  هنرپیشه لختی و رهبر سیاسی گوش بفرمان و نوکر صفت را بعنوان  رهبر مبارازات مردم به ما قالب کنند !

 مبارزه با ج.ا. گاو پیر می خواهد و مرد کهن و کار هر کس و ناکسی نیست .

Leave a Reply

Start here